Kjøpsbetingelser

Betingelser og vilkår under denne siden er basert på forbrukerkjøp som er regulert i forbrukerkjøpsloven.

Generelt

Dogshop reserverer seg for eventuelle feil i varebeskrivelsen og forbeholder oss retten til prisendringer uten varsel. Prisen endres IKKE på en ordre kunden allerede har fått bekreftet.

Vi tar forbehold om at varer kan bli utsolgt.

Dersom Dogshop ikke kan levere i henhold til din bestilling, forbeholder Dogshop seg retten til å kansellere hele eller deler av bestillingen. Beskjed om dette blir gitt på e-post.

Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpsvilkår og samtykker til at navn og mailadresse registreres i Kompanii sitt kunderegister.

Priser

Alle priser er inkludert norsk merverdiavgift.

Ordren gir deg oversikt over alle kostnader ved bestilling.

Alle priser er oppgitt i norske kroner, men eksklusiv porto.

Total sum inkludert porto og ekspedisjon vil stå spesifisert i ”Handlekurven”.

Betalingsleverandør

Når du kjøper, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som er lagret er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.

Hvis du velger å betale med faktura, lagres personnummer også hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.

Betalingsleverandøren vi bruker er Klarna.

Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

Frakt og levering

Varekjøp er for tiden kun mulig til postadresser i Norge.

Dogshop sender med Bring, da får du pakken til ditt nærmeste Bring hentested.

Dogshop vil forsøke å levere hele bestillingen samlet. Dersom det ikke er mulig å levere hele bestillingen innen rimelig tid, vil vi sende det vi har på lager og ettersende resten. Kunden vil ikke bli belastet for ekstra omkostninger ved ettersending.

Leveringstid

Forventet leveringstid er 2-7 dager etter bestilling. Dette er gitt at varen er på lager. Om varen ikke er på lager vil du bli kontaktet for leveringstid, da dette varierer hos leverandør.

Hva skjer om jeg ikke henter pakken min?

Pakker som av forskjellige årsaker ikke blir hentet ut av kunden vil bli belastet med et administrasjonsgebyr på 49 kr, samt pris for returfrakt. Frakten avhenger av størrelse/vekt og sendingssted. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekte leveringsopplysninger som navn, adresse og tlf. Pakker/gods som nektes motatt regnes som uavhentet og behandles på samme måte.

Sporing

Når varene er klargjort for utsendelse, sender vi leveringsbekreftelsen på e-post kunden har oppgitt. Det vil så gå noe tid før pakken er sporbar.

Kundeopplysninger

For å kunne handle hos Dogshop, må du fylle ut alle obligatoriske felt i kunderegistreringen.

Dersom vi ikke får din e-postadresse, kan vi ikke sende noen ordrebekreftelse, og vi kan heller ikke informere deg om leveringsforsinkelser eller om deler av din bestilling ikke kan leveres.

Hver gang du bestiller fra Dogshop, bør du kontrollere at de oppgitte adresseopplysningene er riktige.

Kundeopplysningene du registrerer hos Dogshop benyttes i ordrehåndtering og fakturering, for informasjon, markedsføring og annet som fører til at våre tjenester kan fungere så bra som mulig. Dogshop garanterer at ingen andre får tilgang til å benytte kundeopplysninger til markedsføringsformål. Dogshop selger verken e-postadresser eller andre opplysninger.

Angrerett

For kjøp i nettbutikken har kunden ifølge angrerettloven 14 dagers angrefrist fra det tidspunkt vedkommende mottar varen.

Det betyr at dersom du angrer på et kjøp du har gjort hos oss, kan du returnere varen innen 14 dager etter at du mottok den og få salgssummen refundert.

Varen som returneres må være i samme stand som da du mottok den.

Dersom du angrer på en bestilling før varene er sendt fra oss, kan du avbestille dem ved å sende en e-post til kontakt@dogshop.no

Husk å oppgi ditt navn og ordrenummeret som står i ordrebekreftelsen du har fått på e-post.

Reklamasjon

Hvis en vare fra Dogshop skulle ha feil eller mangler kan kunden ha krav på at feilen blir rettet, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet.

Dogshop krever at reklamasjonen sendes skriftlig, for eksempel som e-post til kontakt@dogshop.no.

Reklamasjon på forsendelse, ekspedering m.v. må skje innen fem virkedager etter mottak.

Dogshop vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner.

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene skal gis skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen.

Dersom det er en feil med varen du har kjøpt hos oss ber vi deg ta kontakt så snart du oppdager feilen. Du har 2 år reklamasjonsrett, reklamasjonsretten bortfaller ved unormal slitasje eller feil bruk.

Ved reklamasjon sender du mail med ordrenummer /  kvittering samt bilde av reklamasjonen til kontakt@dogshop.no slik at vi får sett på saken. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjon.

Angrerettskjema

Last ned vårt skjema her: Angrerettskjema