Kjøpsbetingelser

Betingelser og vilkår under denne siden er basert på forbrukerkjøp som er regulert i forbrukerkjøpsloven.

Generelt

Dogshop reserverer seg for eventuelle feil i varebeskrivelsen og forbeholder oss retten til prisendringer uten varsel. Prisen endres IKKE på en ordre kunden allerede har fått bekreftet.

Vi tar forbehold om at varer kan bli utsolgt.

Dersom Dogshop ikke kan levere i henhold til din bestilling, forbeholder Dogshop seg retten til å kansellere hele eller deler av bestillingen. Beskjed om dette blir gitt på e-post.

Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpsvilkår og samtykker til at navn og mailadresse registreres i Kompanii sitt kunderegister.

Priser

Alle priser er inkludert norsk merverdiavgift.

Ordren gir deg oversikt over alle kostnader ved bestilling.

Alle priser er oppgitt i norske kroner, men eksklusiv porto.

Total sum inkludert porto og ekspedisjon vil stå spesifisert i ”Handlekurven”.

Betalingsleverandør

Når du kjøper, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som er lagret er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.

Hvis du velger å betale med faktura, lagres personnummer også hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.

Betalingsleverandøren vi bruker er Klarna.

Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

Frakt og levering

Varekjøp er for tiden kun mulig til postadresser i Norge.

Dogshop sender med Bring, da får du pakken til ditt nærmeste Bring hentested.

Er pakken over 10kg blir den automatisk levert på døren.

Dogshop vil forsøke å levere hele bestillingen samlet. Dersom det ikke er mulig å levere hele bestillingen innen rimelig tid, vil vi sende det vi har på lager og ettersende resten. Kunden vil ikke bli belastet for ekstra omkostninger ved ettersending.

Leveringstid

Forventet leveringstid er 2-7 dager etter bestilling. Dette er gitt at varen er på lager. Om varen ikke er på lager vil du bli kontaktet for leveringstid, da dette varierer hos leverandør.

Hva skjer om jeg ikke henter pakken min?

Pakker som av forskjellige årsaker ikke blir hentet ut av kunden vil bli belastet med et administrasjonsgebyr på 49 kr, samt pris for returfrakt. Frakten avhenger av størrelse/vekt og sendingssted. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekte leveringsopplysninger som navn, adresse og tlf. Pakker/gods som nektes motatt regnes som uavhentet og behandles på samme måte.

Sporing

Når varene er klargjort for utsendelse, sender vi leveringsbekreftelsen på e-post kunden har oppgitt. Det vil så gå noe tid før pakken er sporbar.

Kundeopplysninger

For å kunne handle hos Dogshop, må du fylle ut alle obligatoriske felt i kunderegistreringen.

Dersom vi ikke får din e-postadresse, kan vi ikke sende noen ordrebekreftelse, og vi kan heller ikke informere deg om leveringsforsinkelser eller om deler av din bestilling ikke kan leveres.

Hver gang du bestiller fra Dogshop, bør du kontrollere at de oppgitte adresseopplysningene er riktige.

Kundeopplysningene du registrerer hos Dogshop benyttes i ordrehåndtering og fakturering, for informasjon, markedsføring og annet som fører til at våre tjenester kan fungere så bra som mulig. Dogshop garanterer at ingen andre får tilgang til å benytte kundeopplysninger til markedsføringsformål. Dogshop selger verken e-postadresser eller andre opplysninger.

Angrerett

For kjøp i nettbutikken har kunden ifølge angrerettloven 14 dagers angrefrist fra det tidspunkt vedkommende mottar varen.

Det betyr at dersom du angrer på et kjøp du har gjort hos oss, kan du returnere varen innen 14 dager etter at du mottok den og få salgssummen refundert.

Varen som returneres må være i samme stand som da du mottok den.

Dersom du angrer på en bestilling før varene er sendt fra oss, kan du avbestille dem ved å sende en e-post til kontakt@dogshop.no

Husk å oppgi ditt navn og ordrenummeret som står i ordrebekreftelsen du har fått på e-post.

Reklamasjon

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

Leker er det ingen garanti på at dyr ikke kan ødelegge, med mindre det spesifikt står i produktteksten. Reklamasjonsrett på leker gjelder derfor kun på produksjonsfeil.
Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare – gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

Ved reklamasjon sender du mail med ordrenummer /  kvittering samt bilde av reklamasjonen til kontakt@dogshop.no slik at vi får sett på saken. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjon.

Angrerettskjema

Last ned vårt skjema her: Angrerettskjema

Handlevogn Har du en kupong?

Bli med i vårt eksklusive bonusprogram! Nyt 15% avslag på ditt første kjøp, og saml poeng med hvert kjøp som gir deg fantastiske fordeler.